Sidor

söndag 24 april 2016

Mina favoriter på trädgårdsmässan

 Jag jobbade så fort jag kunde häromdagen. 
Sedan åkte jag till Stockholmsmässan och Nordiska trädgårdar. 
Temat i år var "Tillbaka till naturen". 
Det här är mina favoriter från mässan:

 
Sådant som hänger. Växter i amplar. 
Växter som har ett hängande växtsätt.
Jag fick med mig två vita vildpelargoner hem.


Finaste visningsträdgården. Om ni frågar mig. 
Den här heter Småländskt vemod möter ny vår och 
är skapad av Klockaregårdens trädgårdsbutik.
Trädgården fick silver för bästa idéträdgård.


Pallkragar kan man använda till mycket. 
Man kan exempelvis sätta upp dem på en vägg och
ställa kryddor och krukor med grönsaker i dem.
Jag hade ju bestämt mig för att det där
med en köksträdgård inte var riktigt min grej. 
Men ni vet hur det är. Man ändrar sig. 
Så nu har jag har köpt fröer till allt från grönkål till rödbetor.

Pelargoner. En stor favorit just nu. Jag vill gå all-in. Samla. 
Jag fick med mig två små sticklingar av den här fina. 
Den heter P. x Islington Peppermint och är en så kallad primärhybrid. 
De två skönheterna ska få bo i mitt uterum i sommar

Inga kommentarer: