Sidor

tisdag 7 juni 2016

Mina rosa aklejor


  Det är inte alla som får göra precis hur de vill i min trädgård. 
Men det ljust rosa aklejorna får själva bestämma var de vill dansa.
Så länge som de håller sig i den här rabatten.
Den här planteringen gjorde jag förra våren, 
efter att vi lagt mönstrad betong 
på den ena av garageuppfarterna och vid entrén.


Här har jag planterat två olika funkior, 
en grön och en blågrön
tillsammans med mörkt röd alunrot


Här finns också två buxbomsklot. 
Och så alla dessa aklejor 
som blir fler och fler för varje år som går

Piprankan har suttit här sedan vi flyttade in
- för nio år sedan.
Den är lite trög i starten.
Men den är värd att vänta på.

Lite sommarblommor måste man också ha, såklart.
Det röda och det rosa i kombination 
kommer tillbaka även här.
Rosa rosenskära tillsammans med alunrot
i en hemmasnickrad stor grön odlingslåda på hjul

1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Härlig färgskala och så snyggt med rosa till. Här får dock inte aklejorna göra som de vill längre utan har blivit hänvisade till ett särkilt område. Fast de verkar strunta i mina regler.
Allt gott
/Anette