Sidor

söndag 14 augusti 2016

Från kruka till krans


Det var ju inte så att jag var helt oberörd när jag satte saxen i min hortensia.
Men snart tillbringar jag åter dagarna i textfabriken. Och så en morgon har farbror rimfrost andats på henne.
Ja, okej, nu överdriver jag lite.
Men när luften blir krispigare och kvällarna mörkare vill jag pynta även inne. 
Och allra helst med blommor. 


Dels fyllde jag en stort silverfat med blommor av denna primadonna och sedan satte jag en stor glaskupa över hela härligheten. Dels gjorde jag en krans att hänga i fönstret.
Jag kände mig som en riktig blomsterkonstnär där vid planteringsbordet.
Den blomsterkonstnär som jag beundrar allra mest jobbar en hel del med lammöron, så givetvis var även jag tvungen att knyta in lite grågröna blad i kransen.
Jag använde en enkel stomme av stål och jag band med spoltråd.
Sedan gick jag ut och blockade famnen full med gul renfana.
Men det är en helt annan historia.


1 kommentar:

The Swedish Wildflower sa...

Vad fint det blev med en krans av hortensiablommor. Inspirerande! :) Jag måste bli lite bättre på det där med att ta hand om blommorna innan frosten tar dem. Att ha hjärta att ta fram saxen i tid. Tack för vackra bilder och inspirerande inlägg Carina. :)

Sköt om dig!

Kram Lotta